Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Det finns en moral i denna.


En man och hans bil


Han hade haft den några år var glad att köra samma bil
Och som man nog förstår de hade färdats många mil
I samma riktning
Han var rent allmänt nöjd Den var köpt en gång på rea
Ingen sorg och ingen fröjd men heller aldrig någon trea
På besiktning

Inte tänkte han väl på att byta bil just denna våren
Men när himlen var så blå och det kvittrade i snåren
Vid garaget
Sa han: titta ja det kan man det är aldrig fel att veta
Och nästa dag så fann han nästan helt utan att leta
Ekipaget

Hon var vacker utan vank så mycket lättare att köra
Och hans hjärta sköts i sank när den spann uti hans öra
Hennes sexa
Lätt skakad gick han hem för att tänka över saken
Räknade på fingrar fem låg grubblande och vaken
Med sin läxa

Men till slut stod allting klart ett beslut till slut var fattat
Och han ringde ganska snart den som ägde vad han rattat
Ägarinnan
Men se det gick inte bra trots ett bud så väl tilltaget
Hon var såld just samma dag handslaget redan slaget
Med en annan

Så han tänkte tyst som så det var lika bra som skedde
Hade jag fått vägen gå och se till vart mål den ledde
Själva kärnan
Kanske surt blott blivit kvar endast sorger kunnat hämtas
Man vet enbart vad man har men ej vad som kan väntas
Använd hjärnan




Fri vers av Uffe Agnetun
Läst 259 gånger
Publicerad 2006-06-02 07:36



Bookmark and Share


  Teresia Ridell
Ja gräset är inte grönare på andra sidan !
Fast ibland måste man ju chansa....
2006-06-02
  > Nästa text
< Föregående

Uffe Agnetun
Uffe Agnetun