Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Tofflan


Jag har en på foten
Den andra den blev kvar
Nånstans där jag under natten dansat har

Jag såg för djupt i glaset
Och tycktes fylld av kraft
Så nu har jag bara en där två jag borde haft

Jag har en på foten
Den andra flög sin kos
Jag jagade en kvinna för att plocka hennes ros

Men under jakten stöp jag
Och förgät min ena vän
Så nu står jag här vid dörren och jag har bara en

Jag har en på foten
En ensam tvillingbror
Och känner redan saknaden och sorgen som blir stor

Men skall man ut och dansa
Och spela nattens spel
Så får man nog allt räkna med att förlora en hel del




Fri vers av Uffe Agnetun
Läst 233 gånger
Publicerad 2006-06-22 07:25



Bookmark and Share


  Björn Donobauer VIP
Ruggigt bra Uffe!
den tofflan blir ingen hjälte..!
2006-06-22
  > Nästa text
< Föregående

Uffe Agnetun
Uffe Agnetun