Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Detta står i Romarebrevet 8:28 och fyller mig med så stor glädje idag så jag "SPRINGER UPP AV FRÖJD"...Matt. 5:12


För den som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som äro kallade efter hans uppsåt.

Det här är en extra bonus för dem som tror på Jesus som Guds son och bekänner det inför världen.

Det är inte riktat till de syndfria - om det nu skulle finnas sådana - utan till dem som tror på Jesus och bekänner hans namn.

Ibland blir man pådyvlad synder av andra som skulle kunna få vem som helst att tappa modet och gå under.

"somligas människors synder äro uppenbara och gå före dem till dom, men för andra följa de ock efter." 1 Tim. 5:24

Vid en sådan anhopning av som jag uppfattat det partiska domar och som jag upplevde svek från människor som stått mig nära överöste mig Gud med nya välsignelser och en ny trofast kärlek som icke är av denna världen.

Jag är nu barnsligt konkret för det är min läggning. Den som inte är intresserad behöver ju inte läsa.

Då jag inte är bilburen fick en dotter som bor nära plötsligt möjlighet att köpa bil och vi kan återvända till vårt drömställe sedan tidigare, ett båthus vid Hjälmaren vid första bästa tillfälle.

En annan dotter planerar en utlanstripp och jag är spänt förväntansfull vad komma skall.

Om vi är i denna ställning inför Gud som rubriken avser så kan jag veta till hundra procent att om Gud tar något ifrån mig som jag höll kärt så erbjuder han något långt bättre i stället. Till och med kanske han tog något ifrån mig med avsikt för att han hade något MYCKET VÄSENTLIGARE i beredskap.

Min förhoppning är att denna min erfarenhet ska gagna någon annan i samma sits. Vi är alltför snabba att tynga ner varandra istället för att bära varandras bördor och "så uppfylla Kristi lag" Gal.6:2

"Herrens nåd är det, att det icke är ute med oss, ty det är icke slut med hans barmhärtighet.

Den är var morgon ny, ja. din trofasthet är stor." Klagovisorna 3:22,23

Tillägnas bara den som kan få något ut av min livserfarenhet just nu.




Övriga genrer av Bibbi VIP
Läst 1286 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2009-11-04 13:58



Bookmark and Share


  Redeemer
Titeln på denna text är både en tröst och ett slag i ansiktet på samma gång. Fler än jag har fått gå genom tunga saker, och Gud har varit frånvarande när han behövdes som mest.
Med Gud menar jag Fadern, för Jesus har varit människa och övergiven även han. Det är en enorm tröst för mig.

Men någonstans tror jag ändå att det måste vara så att Gud ser ett större sammanhang än oss, och även kan vända de tyngsta motgångar till en välsignelse. Ibland går det snabbt, ibland alltför långsamt. Men när man får distans till saker och ting kan man ofta se Guds ledning i det som skett!
2009-11-06

  L Patrik W Johansson VIP
Allting balanseras

jag är oftast lite rädd när bra saker händer om de ska balanseras med negativa och vice versa men att bibehålla balansen Bibbi
är en konstart men svåra tider finns alltid
det vore omöjligt att leva om inte balanserade tider fanns
av harmoni

Be well,
LPatrikWJ
2009-11-05

    Annika J
.Tack Bibbi!
Den som lever med Herren har något att berätta !
2009-11-04

  lycksele
Att kunna tro på en Gud, en hjälpare, kan vara till gott stöd.
Så länge gudsbilden man har är positiv. Annars får man kanske leva med rädsla i onödan.
2009-11-04

  walborg
Tack Bibbi för att du skriver.
2009-11-04
  > Nästa text
< Föregående

Bibbi
Bibbi VIP