Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

noterat


det märks att man blir äldre
när alla ens vänner är sjuka
och en och annan dör
eller blir döv
när samtal handlar om
hur ont man har och var
och när och hur
och hur många gånger
man pissar på natten
och hur usel sjukvården är

det märks att man blir äldre
när man stönar och stånkar
för minsta lilla
när dammsugning inte
är prio ett, två eller tre
och när man inte kommer
upp från golvet
när man tränar kl tio
med Sofia

det syns tydligt
att man blivit äldre
eller är det spegeln
som är skitigt







Övriga genrer av SpamPippiL VIP
Läst 72 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2026-05-04 23:01



Bookmark and Share


  S.A.I. Steve Lando VIP
dammsugarna skall fan inte va prio någongång i livet, då har man valt fel!
2026-05-08

  Sommarnattsljus VIP
Hahaha! Ack ja ack ja, alla dessa skitiga speglar!
2026-05-07

    Sefarge VIP
De äldre håller igång Sverige
Utan dem behövs ej så mycket
Sjukvård, hemtjänst,läkemedels
-industri,förenings verksamhet
samt tillfällighets jobbare när
det fattas folk och de unga
blivit tillfälligt-vis sjuka
inom busstrafik o.s.v
Sån tur ändå att äldre
alltjämt ställer upp
Trots krämpor till ett
fungerande samhälle?
;)
2026-05-06

  Larz Gustafsson VIP
En gång i timmen för min del. Dag som natt.
2026-05-06

  lodjuret/seglare VIP
Frank duschade i februari, tog sig en vila på golvnivå i mer än tio minuter, gick upp mitt i natten för att kolla om ytterdörren var låst och glömde sedan bort att gå och lägga sig förrän en koll på dumburken verkade dra intresse till sig. Vad han sedan gjorde mitt i natten i badrummet, det framgick inte och inte heller hur länge sittandet på toalettstolen försiggick under dygnets alla timmar. Han påstår att han aldrig gjort väsen av sig för att tvätta fönster heller...
2026-05-05

  KYREUS of Sweden
Tidens gång x.....
2026-05-05
  > Nästa text
< Föregående

SpamPippiL
SpamPippiL VIP