Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Memory of my friend Malin

One thought, two brains, we were almost the same
We always said: Life is a funny game

You showed me how I should play:
Ugly at night, smooth at day.

I made you open your heart and soul
Making you able to feel was my goal

My highest dream came true
when I heard you say: I do

I remember when you looked in to my eyes
and said: Forever be heaven in disguise!

But you are someone that I need,
the one I got to have to succeed

Why did you have to be taken away?
Why weren´t you allowed to stay?

I can´t accept that you had to die.
Time heals wounds-feels like a lie.

I must deal with the pain and my sorrow
always, forever, to day and tomorrow

But I can never let you part
´Cause you´re always in my heart




Fri vers av Brell
Läst 891 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2007-03-01 21:32



Bookmark and Share


    ej medlem längre
Väldigt fint skrivet
2007-08-11

  Stjärnöga
Helt underbar text om något
hjärtskärande sorgligt.
Vackert och känsligt beskrivet
och med en underbar avslutning:

\"But I can never let you part
´Cause you´re always in my heart\"

Den säger allt!
Perfekt! :)

Applåderas!
2007-08-05

    Noyle
Grymt bra text, om man nu kan säga så utan att låta allt för glad, om din kompis nu har dött. :( Men, skitbra, känner så väl igen mig i min egen kompis malin. :) Applåd!
2007-07-31

    Klöver knekt
Djupt imponerad. Rörande text.
2007-06-13

  Trädgårdstomten
Skickligt skrivet på engelska. Starkt och väldigt, väldigt ömt uttryck för dina känslor.
2007-06-13

    Klöver knekt
Smärtsamt men starkt skrivet
2007-06-10

    linneeas
du skriver med sån känsla, vacker, sorglig och jisses vad den berör...
2007-06-10

  Ms_Malin
detta gjorde ont att läsa, jag har förlorat någon jag med.. Jättefint skrivet!
2007-05-16

    ILUC
Åh gud vad jag känner igen mig här, jag har förlorat också =(
2007-05-03
  > Nästa text
< Föregående

Brell