Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Aforismer eller aforism?




Slutsatser vs frågeställningar


1.De som vet för mycket blir tysta till slut eller tystas ned

2.De som vet att de ingenting vet ger mening åt tystnaden

3. De som söker finna sambanden lyssnar på*?*




Övriga genrer (Aforism) av Night Soul Woman
Läst 623 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2009-11-21 13:47



Bookmark and Share


  lodjuret/seglare VIP
Jo, men Gud finns. För den som tror det. Kalle Anka och Fantomen 'finns' även de. De är också påhittade. Liksom språket. Kortspelen och i gräset promenadspelet Golf.
2017-08-31

  Larz Gustafsson VIP
Och de som menar sig veta allt är värst av alla.
"Gud finns inte. Det finns så mycket ondska i världen, så Gud kan inte finnas."

Ok...Men om Gud inte finns, hur vet vi då vad som är ont?
Varifrån kommer referensramarna?
2009-11-21
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman