Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Så tidigt på morgonen jag undrar . . .



Om jag talade med stjärnor
om jag samtalade med Gud
skulle jag bara höra
min inre röst?

Och om allt detta är sant
varför känner jag mig ensam?

Så tidigt på morgonen
det inre barnet
talar klarspråk


- Om du kunde höra
om du kunde se
nattens lekar
bland stjärnorna
skulle Du se
vad som finns
när du leker kurragömma
bakom livets träd
varje morgon!
Sluta leka
och låt mig leva
Sluta dränka dig
i förundran
och bli ditt livs mäktiga ägare
men glöm inte
att lyssna på mig
ditt inre barn
Fantasins
myternas
drömmarnas
havare
och din lyckans befriare





Övriga genrer av Night Soul Woman
Läst 327 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2007-06-28 09:18



Bookmark and Share


  Lejonhjärtas poesi
Ljuva ord som berör och så viktigt att känna efter och lyssna på vår inre röst!
2007-06-29

  Albert
du är ju en stjärna!
måste ju läsa mer...
2007-06-28

  "Silver"
En typisk underbar night soul woman-text. Svaren finns inom dig, din lyckans befriare. Det är befriande att läsa denna poesi och de rader som ger ett speciellt eko inom mig är:


Om jag talade med stjärnor
om jag samtalade med Gud
skulle jag bara höra
min inre röst?

Och om allt detta är sant
varför känner jag mig ensam?

*Applåderar och bokmärker!*
2007-06-28

    Bim
...det inre barnet skall ha sitt,-men med barn är det också så att man ibland får sätta ut gränser,-allt gott till dig!Kram Bim
2007-06-28

    ej medlem längre
Vackert skrivet, bra
2007-06-28
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman