Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
för mer info följ de länkarna:http://www.poeter.se/viewText.php?textId=526737 och http://www.poeter.se/viewText.php?textId=526203


TILL ALLA MEDLEMMAR!!!!



När ni skickar privata meddelande:

Pojkar och flickor . . .
 
klä edra ord i
nunnedräkter!

Tillåt inte något litet troll
som med en råtta
i cellens väggar myser
att terrorisera oss!
Nähej!

För de förälskade par
kan ett kodspråk utformas. t.ex.

Istället för: Jag älskar dig skriv Röd Hjärtblad
                   Jag vill ha dig skriv Passar som handen
                    i handsken

För de gifta eller de som vill gnälla:
Istället för att skriva namnet på personen
ni är arga på skriv:

Du vet vem jag menar . . .
Eller beskriv vad som hänt utan att
nämna namn och plats.

Ta tillfället i akt och låt kreativiteten
flöda in i inkorgen och vardagslivet!

 

DET ÄR DEN ENDA LÖSNINGEN!
Jag menar . . .
tills vidare;)




Övriga genrer av Night Soul Woman
Läst 678 gånger och applåderad av 10 personer
Publicerad 2007-11-08 17:45



Bookmark and Share


  Åsa Gustavsson
jaaaa mer poesi i värkligheten!
2007-11-09

  Ola Rydberg
Night soul woman
hjärtligt tack
2007-11-08

  Last Word Spoken
Ja! Tack för inspirationen. Låter intressant!
Var i affären för ett par veckor sedan,
provade en underbar klänning,
passar min figur perfekt!
Vill köpa den,
vet inte om klänningen vill bli köpt!?
Ber expediten via mina dikter se till
så att klänningen kommer i mitt ägo.
Alla sekond hand affärer som ögnat
igenom mina böner till expediter har
börjat stänga sina dörrar för mig,
dem kände sig utkonkurerade.
Vad kan man göra,
bara fortsätta orda om fenomenet
i hopp om att glittra för universum vid nyår.
Adjö så länge, och på återseende!

//Din vän Lori
2007-11-08

  Jan Linderoth
Ja det vore det kanske, men vill någon hacka in på mig, så kanske man kan känna sig smickrad. Lägga ner tid på sånt,
Men okey nog tusan kan jag smyga ett tag.
2007-11-08

  DanSan
**************************

Handsken är här du vet vem jag
menar röda hjärtats blad, göken
har lagt ägg i grannens bo och
tuppfan snodde handsken. . .

Hästen du vet var och hälsa på i
suggestallet och du vet vem jag
menar (gammelgalten) tror att
det var någon av hönornas röda
ja antingen igelkotten eller
rävslusken . . . Klart slut

Röd hjärterbusske brinner i
helvetets ljusa lågor . . . hehehe

*APPLÅD*

***************************
2007-11-08

  Heda
Fiffig idé! Fantisera, symbolisera. Tyckte om, vackert skrivet.
2007-11-08
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman