Redan medlem?
Logga in
ReSa
Kan man vara ensam i Stockholm när man är mitt i pulsens nav eller är man bara en ensam båt som inte hittar vind till sitt hav
och den som vandrar över vilda ängar som har tystnaden kompakt runt allt skulle den människan vilja ljuset eller vore det bara vitt och kallt
vart andetag har sin levnad runt om hela jordens rund och det är det som gör att jag häpnar lämnar mig en smula stum
vartenda lilla hörn av världen bär ett liv i sin kokong å så jag önskar att jag finge leva alla dom!
berest i sinne och hjärta, all sorg all glädje all smärta hejdar mig nej, jag finns ju här och gläds åt livet som bär.
Bunden vers
(Rim)
av
Yrre
Läst 737 gånger och applåderad av 12 personer Publicerad 2013-07-02 21:29
|
Nästa text
Föregående
Yrre
Senast publicerade
dÄr sOrgelåt Tankar om grönt tanke. LängTan/ ur drömmar allaHjärtans dag/ ur levnad bArt reSa/ ur färd
Se alla
|