Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En vinternatt ute i kylan. . .


Vart har du varit. . .

 

Och till sist kom du!
Vart har du varit?

Har väntat på dig
så pass länge...

Det är kallt
jag ryser

Känner inte
mina fingertoppar
längre

Mina blå darrande läppar
Näsan är röd och frusen...

Som ett asplöv
skälver i vinden
så skälver jag

Men med en
skälvande röst

Och bedjande blick
viskar jag:
Älska mig...

Kom närmare
 jag vill känna
din kropp
 tätt intill min.

Låt mig värmas
av din hetta

Vart har du varit?
har väntat på dig
 så pass länge...

Du behöver inte svara
Du är här nu
och du är allt. . .

 jag vill ha i natt
I natt är du min
Kom älskling . . .

Nu kan vi blunda
och sova en stund

Morgonen har inte vaknat än,
låt oss ta en bit av tiden
glädjas åt varandra i den. . .

Och när morgonen gryr
då lättar mitt sinne
 Nattskuggor flyr . . .

över vår sommaräng
Nu är du här igen
min älskade

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 351 gånger
Publicerad 2007-04-05 21:35



Bookmark and Share


  Carl O Andersson
En underbar kärleksdikt.
Ett möte i Kärlek, där Kärlek stavas med stort K.
En Kärleken där ingen vind är för kall och inget hav för stort.
En frukt som bör avnjutas året om.
En blomma som bör vattnas med vin.
2007-04-06

  Mangal VIP
Naket. Ärligt.
2007-04-06

    Donna
Längtansmättat längtansmättad....
2007-04-05

    Nattviol
en återförening som känns....
uppställt så att vi som läser riktigt känner....
och vad säger de...?
ceise the day ( eller night....)
2007-04-05
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman