Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

HuR?NäR?VaRfÖr?

 

 

 

Sökte du människa, vad du ville finna?

 

I ensamhetens isolering

gav du i tystheten upp

 

Kommer du ihåg. . .

Vad din dröm var?

 

Minns du då. . .

i ungdomens bekymmersfria dagar
den enorma styrkan ditt hjärta besatt?

Vad hände hädanefter?

 

Varför blev du en skugga av

ditt forna jag?

 

Bland skuggor och demoner,

drömmen vandrar fritt

 

Varför släppte du

Drömmen ur ditt hjärta?

 

 

I mörkrets värld skall du vandra

tills du finner din dröm,

så ditt hjärta kan finna ro

och börja drömma igen

 

 

Ditt hjärta sörjer utan drömmen

Minns du varför du gav upp?

 

I ensamhetens isolering

tiden sakta försvinner bort

 

När ska kroppen och själen äntligen möttas?

Det var ju länge sedan,

 längtan river dina inälvor

ingenting känns som förr....

Kan du förstå varför?

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 343 gånger
Publicerad 2006-11-26 18:16



Bookmark and Share


  Bengt VIP
Det är väl detta med helvetets inferno, där om inte tidigare kommer min kropp och min själ att mötas.... Men man får väl hoppas att man lever lite längre och hittar en annan mötesplats!
Väldigt starkt!
2006-11-27

    Syrak
Ja, börja dröma igen. Våga känna på att man lever.
2006-11-27

  Davidoff
Den här va vacker....
2006-11-26

    Suzylu*
Åh vilken bra ;) Ont känns det ;o
2006-11-26
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman