Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Skriven  2006-04-03


Dagens Jeanne d' Arc säger:

 

 

- HÖR MIG FOLK!
JAG HAR NÅGONTING ATT SÄGA!

I natt!
Väcktes jag ur min sömn av en ängel

Hör mig folk!
Jag fick en vision

Vi ska regera vårat liv
Ödet får inte bestämma!

Den fria viljan är vår ammunition
och med sanningens svärd
ska VI vinna!

Vår sköld är dygden!
bundsförvanter är etik och moral!

Hör mig folk!
Vi ska vinna kampen!

Kampen för en fredlig tillvaro!
Kampen mot de som manipulerar!
Kampen mot de som vill besudla vår själ!

Nej! vi ska inte bli ett med dem!
Vi har ingen annan hjälp än oss själva!

Att kriga är ej mitt yrke
men vi måste ge oss i väg och uträtta det!


Vi ska slåss på barrikaderna
Till barrikaderna!!!!

Vår barrikadsång är:
JA! VI SKA VIIIINNA!
Livet är vårt!!!!!!
fromma! önskningar !
är vad ni haaaaar!
För vi är staAAArka!
och står emot!
JA! VI SKA VIIIINNA!
Livet är vårt!!!!!!

"j'ai nom Jehanne la Pucelle"




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 299 gånger och applåderad av 7 personer
Utvald text
Publicerad 2007-03-27 10:30



Bookmark and Share


    ej medlem längre
Underbar vision!!
Med dig som fanbärare vinner vi!:-)))
2007-03-27

  VITRIOL
Ovanligt uppfriskande må jag säga, och som vanligt väcker du tankar med din text. Tänk om fler i dagens samhälle skulle ta emot sådana visioner från änglar och djävlar...och ett och annat troll också för den delen. Hurra Hurra, visst ska vi vinna!
2007-03-27
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman