Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Poetisk utmaning! Vågar du delta?

 

 

 

Poeter! Universumet behöver oss!

Om älven har torkat! Behövs Vi!

 

 Vi måste fylla älven med önskningar igen

Denna älv leder även till känslornas hav

 och förnyar vattnet!

 

Skriv en rad som börjar eller slutar med OM till exempel

- Om jag. . . osv.  eller . . . tänk om.

 

Varje deltagande är som en droppe i oceanen!

 Men det är ju möjligt att ditt

Deltagande kan vara den droppen som älven

behöver för att få styrka och börja

porla till känslornas hav!

 

Skogens varelse väntar tålmodigt på ditt deltagande.

Älvorna sitter på gräset och väntar

helt uttråkad

de väntar att älven ska börja porla igen

så att de kan få dansa i dess melodi.

 

Vargen ylar i månens sken

efter allt det som gått förlorat . . .

 

Eldflugor flyger runt omkring vargen. . .

 

Skriv din önska. . .Våga att önska. . .

Delta i denna poetiska utmaning. . .

 

Tänk om!

Om du ville delta. . .

 

Älvorna skulle dansa

Vargen skulle leka med eldflugorna. . .

 

Tänk om du kunde se vad jag skriver om. . .

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 384 gånger
Publicerad 2007-03-30 12:42



Bookmark and Share


  DanSan
********************************

Vilken underbar önskebrunn . . .

Om älven har torkat då är det daggs att

gråta ut så att vi kan fylla älven igen . . .

Och min innerliga önskan är att få vara där

när älven åter fylls och kärleken till livet

blir bestående . . . när hatet har brunnit upp

och kärleken till sig själv och andra blir det

som består i evigheten . . .

då fullkomligheten för livet blir ett signum . . .

DEt är min önskan . . att alla är ett . . .

ONE LOVE . . .

Allt det bästa till dig min vän, Kram, Dan

*************************************
2007-03-31

    Bodil Sandberg VIP
Om vi poeter inte fanns ...ja det där börjar med OM...då skulle Jorden dö...så det så!!!Ta t:ex din dikt här...den för livet vidare...den sväller som en ros i själen och gör dagen till LYCKA!!!!Tack så mycket!!!
2007-03-31

  Lasseman VIP
Om bara JAG fick dansa med älvorna i dom mörka skogarna! som dock lyses upp av eld flugorna..Åh denna önskan slänger jag i din brunn ja tänk om..
2007-03-30

    Nattviol
japp!
antar och funderar
trevligt med utmaningar
thank you
2007-03-30

  Neal VIP
Vilken utmaning !
2007-03-30
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman