Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Ta den med en nypa salt ;)


Drömvandrare ser du vad jag ser?

 

-  I en kamp där multiversums existens står på spel

 

De sov i sina sängar och anammade

 aforismer

 i deras drömmar

sammanflätad med dem

som drömde vakna

 

Drömvandraren ser du vad jag ser?

 

Nattens slag är vunnet. . .Kom. . .

Nu sover de trygga i sina sängar

mardrömmen är över för dem. . .

 

Kom låt oss återvända till våra sängar

de ska vakna om en timme eller två

Vi måste också sova för att kunna bearbeta

de makabra bilderna av nattens slag. . .

 

Och imorgon ska de sova igen i deras

trygga sängar, krama kudden eller filten

i tron att jorden roterar runt sin axel

enbart för att uppfylla deras sömnbehov

och när mörker faller och tröttheten tar över

ska de blunda och lämna deras jordsliga plikter

utanför deras verklighet. . .

 

Och de ska sova och drömma gott 

(((Sov gott nu jag önskar dig fredliga drömmar)))

 

- Kanske nån vaknar ur dess sömn och får en idé

 

Imorgon natt ska du vandra igen i drömmarnas värld

- i ännu en kamp där multiversums existens står på spel

(((Sov gott nu jag önskar dig fredliga drömmar)))

- Du drömde att du vaknade i en annan dröm

när du såg att livet finns utanför multiversums sfär

Vad som verkligen är, inte är vad du tror att du ser.

Du tror du att lever i lånad tid

men du har inte börjat leva ännu

Vi är embryon på morgondagens hav




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 377 gånger
Publicerad 2007-04-04 23:13



Bookmark and Share


  Mangal VIP
Vida tankar satta på finurlig pränt. Jättebra tycker jag!
2007-04-06

    Nattviol
skön text
drömmare
i multiversum
embryon
2007-04-05

  Fredrik P.
Jaap! En nypa livets salt;
och slutstofen som nattar
gott inför morgondagen.
2007-04-04
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman