Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
(Ett samarbete med Dan Cederholm)


En Vampyrs bekännelse

Ur mörkret i min blick
jag härmed förtäljer
mina synder

Hör hur allt gick till
innan jag blev fångad i min kista

Förtärd av glöden
som jag gav mig hän åt
föddes odjuret i mig
jag föll över kanten
ut över stupet

Där längst ner i ravinens djup
ifrån sömnen jag ville ta mig upp
men väggarna var släta
mina naglar fanns ej kvar

- skulle jag leva där i alla mina dar?

levandes begravd, svaga andetag
evinerlig levandes bland de dödliga

Dåtidens glans blev till askans
bittra grå nyans, mitt livs syre
röster ekade i mitt huvud, en ständig
påminnelse om vem jag hade blivit

jag hörde hur de skrek
den stunden jag tog deras liv
ljuset som släcktes i deras ögon
livets gnista som sakta tonade bort
och blev till min livsglöd

Jag kunde inte se min spegelbild
det var vad mörkret i mitt hjärta
gjorde mig till, Inget, ingenting, intet

Den stunden bestämde jag mig för
att stänga locket på min kista
och vänta på. . .

dödens ängel

Kyrkans klocka slog 3 gånger
timmen var  00:00

Jag kände en fjäderlätt smekning på min kind
jag öppnade mina ögon och såg ett änglabarn
som skrattandes sprang runt omkring mig . . .
mitt i himmelens änglagård!

- Vad hände? Frågade jag en ängel som flög förbi

- Stunden du bestämde dig att döda ditt ego
blev dina synder förlåtna. Det var vad som höll dig
på jorden, att du blev vad dina handlingar
hade gjort dig till . . .

och inte förblivit vad du egentligen var.

-Vi har saknat dig! Sa ängeln och kramade mig

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 322 gånger
Publicerad 2007-04-07 15:53



Bookmark and Share


  Rune Thorsell
Hej hej!

Det var en vacker vampyrhistoria. Det normala är ju annars att vampyren råkar glömma sig kvar tills dagen gryr. Då faller han sönder och blir till en hög med aska.

Utom i Polianskys \"Vampyrernas natt\" - där vinner vampyrerna och mänskligheten går under.

Endast i Din lyrik har man fått erfara att vampyren får byta fladdermusvingarna mot ängla-diton, och kusliga kryptan mot Edens sköna ängder.

Du är en god människa Night Soul Woman! Kram! Rune.
2007-04-07
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman