Sanningen om hur mitt smeknamn: night soul woman skapades
- Men vad är sanningen? :D

" />
Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Sanningen om hur mitt smeknamn: night soul woman skapades
- Men vad är sanningen? :D




Nattens själ uttalar sig om Övermänniskan

 

Ta av din mask. . . Det är mörkt nu
Du behöver inte vara rädd längre
Visa mig vem du verkligen är
det är vad jag vill se. . .

när jag skådar i dina ögon
och ser själens innersta väsen
Jag vill inte se den förvrängda spegelbilden

Narrens mask som du tar på dig varje dag
för att klara av vardagen och
samhällets omänskliga krav
Du är Övermänniskan

Ta av din mask. . . Tillåt mig att älska dig
för den du verkligen är. . . Jag vill skapa
en plats i mitt hjärta för dig och tillitsfullt bevara
för alltid minnet av dig i min hjärnans labyrint

Låt oss testa våra vingar och se hur högt
vi kan flyga eller brinna nära kunskapens sol
När solen bränner våra vingar
ska vi återigen, skrattandes,

dyka i känslornas hav och återfödas. . .
Det är så det går till när Narrens mask
blir bara en upphängd prydnad på väggen som
enbart utmålar samhällets förvridna historia.

Vi är Övermänniskan!
Låt oss flyga på våra sköra vingar
Inatt. . . Natten vi träffades
Låt oss skriva livets historia. . .

 

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 374 gånger
Publicerad 2007-04-07 22:56



Bookmark and Share


  Rachel Roth
du har orginella tankar som du förmedlar
och det är intressant att ta del av dem
2007-04-09

  Mangal VIP
Du är seende, helt klart. Känns sant. Och vackert.
2007-04-09

  Jack E. Gladh VIP
Vingslagen är mäktiga i all sin sårbarhet, här angivet med mod och nytänkande, som inger respekt. Jag vill flyga med dig och jag hoppas att många andra vill göra det också:o)!
2007-04-07

    Donna
en människa är en människa, inte över eller under tror jag...utan bara människa...med eller utan mask, rädd eller modig, ofta med vingar, flygfärdig eller väntandes... alla sidor är viktiga bitar av en helhet, en hel människa...och din flyger...högt och fritt... :)
2007-04-07

    Louvisa
Vilken poesi! Tål att läsas igen och igen och...
(tvekar dock lite för \"övermänniskan\". vissa ord är negativt laddade. jag tror inte det var din avsikt att vara dubbelbottnad där. eller?)
2007-04-07

    Martall
Starka ord....
2007-04-07
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman