en samling av livsavgörande moment . . .
Mitt livs historia 1, 2, 3
-----------------------------------------------------------------------
1. Inse
Jag kände mig mest trygg
när jag sjönk in i min
självförnekelse
i tomheten.
När jag befann mig
i ett kaotiskt tillstånd
som inte kunde kontrolleras!
Inga normer, inga regler!
Jag fanns bara . . .och?
Livet fortsätter... och?
måste tillfredställa
mina primära behov!
. . . och?
- Tomma intet
har inga gränser
man bara går vidare,
och?
Vad är meningen
med livet?
LIVET!
- Livet är en mängd av möjligheter
ett urval av det bästa
och det värsta
De tomma intet
har ej
en början
och ett slut
men mitt liv har!
- Från den dag jag födes
tills den dag jag dör!
Jag måste välja!
Varje slut har en ny början!
Då kan jag välja . . .
Livet bara väntar på mig
möjligheterna är oändliga
Carpe diem
varje sekund
- ger mig en ny chans att välja
- Jag vill börja drömma igen
- Vill börja leva
-----------------------------------------------------------------------
nr2.VAD SKA DU SVARA NÄR....
När jag sökte för mänsklig kontakt
hade jag redan isolerad mig
när jag ville vara ensam
sökte jag mina medmänniskor
Förvirrad nog kan inte
bestämma mig
för vad som är bäst
feghet eller mod?
De modigast är dem
som är mest sårade
men de fega är de
som har ingenting att ge
Leva livet är mitt motto
Men hur blir det med alla dessa sår?
- Tiden läker alla sår
men den tid som jag har kvar räcker ju inte
Men när jag får frågan
angående vem jag är
då kan jag bestämt
och ärligt svara:
en kämpare!
En blandning av mod . . . .
och strategiskt planerad feghet
- vill jag påstå.
Vad ska du svara?
tänk.. !
-----------------------------------------------------------------------
nr.3 Förstå
som midnatts frieri
kröp funderingar
i min säng
Kan ej sova . . .
Rummet är kallt
rysningar kommer
men inga lösningar
på mina bekymmer.
Morgonens ljus
suddar bort allt
för att varje dag
- Är en ny början!!!