Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

en samling av livsavgörande moment . . .




Mitt livs historia 1, 2, 3

 

-----------------------------------------------------------------------
1. Inse
Jag kände mig mest trygg
när jag sjönk in i min
självförnekelse
i tomheten.

När jag befann mig
i ett kaotiskt tillstånd
som inte kunde kontrolleras!
Inga normer, inga regler!

Jag fanns bara . . .och?
Livet fortsätter... och?
måste tillfredställa
mina primära behov!
. . . och?

- Tomma intet

har inga gränser
man bara går vidare,
och?
Vad är meningen
med livet?

LIVET!

- Livet är en mängd av möjligheter

ett urval av det bästa
och det värsta

De tomma intet
har ej
en början
och ett slut
men mitt liv har!

- Från den dag jag födes
tills den dag jag dör!

Jag måste välja!
Varje slut har en ny början!
Då kan jag välja . . .

Livet bara väntar på mig
möjligheterna är oändliga

Carpe diem

varje sekund
- ger mig en ny chans att välja

- Jag vill börja drömma igen

- Vill börja leva
-----------------------------------------------------------------------

nr2.VAD SKA DU SVARA NÄR....

När jag sökte för mänsklig kontakt
hade jag redan isolerad mig
när jag ville vara ensam
sökte jag mina medmänniskor

Förvirrad nog kan inte
bestämma mig 
för vad som är bäst
feghet eller mod?

De modigast är dem
som är mest sårade
men de fega är de
som har ingenting att ge

Leva livet är mitt motto
Men hur blir det med alla dessa sår?

- Tiden läker alla sår

men den tid som jag har kvar räcker ju inte

Men när jag får frågan
angående vem jag är
då kan jag bestämt
och ärligt svara:
en kämpare!
En blandning av mod . . . .
och strategiskt planerad feghet

- vill jag påstå.

Vad ska du svara?

tänk.. !

-----------------------------------------------------------------------

nr.3 Förstå


som midnatts frieri
kröp funderingar
i min säng
Kan ej sova . . .

Rummet är kallt

rysningar kommer
men inga lösningar
på mina bekymmer.

Morgonens ljus
suddar bort allt
för att varje dag

- Är en ny början!!!

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 375 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2007-06-12 13:07



Bookmark and Share


  © anakreon VIP
Flödande och forsande som ett vattenfall skriver några. Själv läser jag dina ord som noggrant valda och eftertänksamma, som framsprungna ur ett kanske tillfälligt lugn, mellan olika utbrott av kaos, tvivel och lidande.
Mod eller feghet? Mod att vara feg? Feg nog att våga?
Det ständiga sökandet efter en Sanning som sällan eller aldrig låter sig fångas. Vi har nog alla varit där, men alla har inte mod att skildra det, som du.
Applåd.
Carl-Erik
2007-06-14

  Lejonhjärtas poesi
Så många kloka ord värda att läsas om och om igen. Din sköna livspoesi visar en resa med enorm kämplaglöd och att du väl förvaltar den gåva som vi alla fått nämligen LIVET !!!
2007-06-13

  devilsangel
Oj! Många starka och tunga känslor i denna. Måste läsas om och om igen...Mycket bra!! *bokmärker o applåderar*
2007-06-12

  Jan Linderoth
Nu kom den sanna filosofen fram igen, alltid lika givande!
2007-06-12

    wilja
mycket klokheter som gömde sig här ja.. sparar för att vid tillfälle få en dos visdom.
2007-06-12

  Nyfiken drömmare
En samling av kloka ord. Tål att läsas många gånger om!
2007-06-12
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman