Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
http://web.comhem.se/~u77625065/musik.htm
trance dance - diktens musik ( tack Dan Cederholm)



Jag mår dåligt! – En monolog från dårhuset .



Jag mår dåligt för att:
((( armbågarna på ryggstödet)))

Alla vill väl,
men alla är

oense om . . .

vad ordet väl

verkligen innebär!


- Någon som vet?
Jag ger upp!

((( viskar)))
Jag sitter här
och tänker på,

sanningen är
att det har jag gjort

för länge sen faktiskt . . .

Med få ord,
har jag
slutat
försöka
definiera
om vad som är
bäst
och vad ordet väl betyder

Allt handlar om
samförstånd . . .

ärlig kommunikation
och rätt sätt att . . .

förmedla vad man vill.

Eller?

Ack!
Det slog mig tanke!
Vad jag vill
är
att kunna
vara ifred
och utvecklas
till någonting bättre

Alla andra
kan göra samma sak
om de vill . . .
men är det då
jag mår väl?

Hur är det med dig då?

Äsch! Jag måste sluta
tala med väggen
Dags att gå ut!

(((trampar på fimpen)))

- Hej kära älva
har allt gått åt skogen?

Kära syster hej
säg aldrig nej!
- om du vill
hamna

i dårhuset!
(((ristar i ett träd )))
Med vänliga hälsingar
Den som ville alltid väl!

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 275 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2007-06-27 20:21



Bookmark and Share


  Albert
jag säger bara: mmmm
2007-06-28

  aol
i väggarna finns inga svar men kunde dom tala
2007-06-27

  Stardust VIP
Ja...och så plötsligt , på andra sidan av ett litet helvete eller ett \"välvilligt\" menande så lyser solen och fåglarna kvillrar och livet har innehåll och mening... hoppas jag ialla fall....Om dessa väggar kunde tala...
2007-06-27
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman