Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
- Jag testar iaf ;) Ni får gärna tycka till


Det är inhugget i sten (Japansk och västerländsk haiku)


Ekarnas ollon Det står inhugget i sten Kosmiskt vandrande


Ack eldstädernas
böner, syrsorna sjunger
kometen faller.




Bunden vers (Haiku) av Night Soul Woman
Läst 341 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2007-08-15 14:26



Bookmark and Share


  Maria Zena Viklund
Ack eldstädernas
böner, syrsorna sjunger
kometen faller.

Gillar jag!
2007-08-15

  aol
lite svårt för mej men det låter stort
2007-08-15

  DanSan
******************************

Mmm den japanska är fin i sin form men
jag skulle vilja ha stor bokstav för varje
mening och kanske bindestreck i mellan
för att markera, men jag förstår att det
blir svårare att få in det på en rad då.

Den västerländska sitter som en smäck
(kanske lite hackig i andra raden)
och kan läsas på många olika sätt ser
jag,bra!!! Tolkar in den lite grand som att
kometen blir till en eldstad på slutet.

*******************************
2007-08-15
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman