Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Förädlingen av det okonstlad


In i min smärta
sökte jag för skönhet
i min konst
hittade jag
skönheten i
smärtans skörhet . . .

Jag sökte vidare
in i min smärta
för de stunder
som lämnade mig
stum, mållös.
Gav de mening
och riktning
fyllde dem
med färger
och målande ljud.

Vad vore jag utan
livets smärtsamma plågor?

Önskningarna
föll och faller
likt brinnande eld
ifrån himmeln
sände,

förvandlas
till den obändliga styrka
och drivande kraft
som för mig vidare
i tiden.

Vad vore jag utan
den brinnande eld
som mitt kött
sakta förtär
inifrån?

Jag ska
skapa

tills mina
köttliga och
andliga begär
i mig vilar
och då, bara då

skall jag dyka in i
själens brunn
och stanna där . . .

Njuta av
den eviga vilan
och iaktta allt
ifrån insiktens
paradis
eller
helvete

men till dess
lever jag
någonstans
mitt emellan
och tänker
känner
skapar

vad som
kännetecknar
mig

när jag inte talar . . .



Föra orden vidare genom tal
sprid din själs melodi i vinden
och när du blir stum, mållös
skapa vad som
kommer att ta dig
vidare till det ställe
där noterna
spelar musiken
och får din själ
att fröjdfullt sjunga . . .

Tänk väl, innan du talar
är min tanke
och reagera spontant 
när du fylls av
kärlekens glädje.

¤

Det är så jag tänker idag
imorgon är en annan dag
eller?




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 281 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2007-08-20 14:05



Bookmark and Share


  Jack E. Gladh VIP
När jag läser det här blir jag \"stum och mållös\". Du ringar in mycket här.
2007-08-20

  aol
så fint poetat
2007-08-20

  Carlita
undebart varm text med många klokord :)
2007-08-20

  Maria Zena Viklund
vad är jag utan din poesi? mindre skattfull! underbar!
2007-08-20

  Bjarne Nordbö
Vilken underbar livsbejakare du är. Och vad glad jag blir när jag får dras med dej till dödagar. Väl levt, väl jobbat. Gott tänkt.
2007-08-20
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman