Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Denna text är en fantasi text och har ingen anknytning till verkligheten men är dock inspirerad av en litterär figur.Tack för inspirationen min skrivarvän;)


Stina och Steve kom hit och låt oss leka!

 

 

Jag är en pirat med en
svart lapp för det ena ögat
och det andra ögat är gjort av glas!

Jag har en papegoja som bodde i ett
sekvoja tills den flyttade till min skuldra
och melodiskt sjöng:Du är bäst, vet du det?

och då sprang jag in i min borg
tittade mig runt omkring
och när ingen såg på. . .
dansade jag trippandes
på mina tår, vrålandes
JAG ÄR BÄST!
Sjung papegoja!
Sjung för mig!
Jag vill erövra en till trädkoja!

Pussandes min sjörövarhatt som har
en fjäder från en höna!


Jag är en ballerina som äter kex
och dricker mjölk!

Varje dag jag niger fint
framför min publik . . .
och när jag är ensam i mitt rum
rapar jag och svär likt en lastbilschaufför
och röker en cigarr med ena foten
på fönsterkarmen - tänk om någon passerar
förbi och tittar under min kjol!
Då ska jag spotta på dem hehehe


Stina och Steve
Steve och Stina
Låtom oss leka tillsammans!


- Jag har en krok som fiskar
brudar ur människohaven
likt pappa. . .

- Jag har en läppstift och pälsöron av en katt
och en tunga sååå stor som ryms ej i min mun
likt mamma!

Kom låt oss leka!

Du Steve kom och du ska få

en peruk, en rosa klänning
med broderade blommor på

som jag gömmer i min trädkoja
där jag låtsas vara en ballerina!

Du Stina!
Vi kan klä oss som osaliga andar
och vi kan äta glass och
smygtitta på pojkarna
som låtsas vara vi

och sen kan vi skrämma dem
tills de kissar på sig
och beordrar dem att kalla oss
för gudinnor och bli
våra slavar annars ska vi
berätta för alla
vad de har gjort!

Kör:
Vad kul det ska bli!
Låt oss leka!
Låt oss busa!
Låt oss neka!

Till slut vi inte kan förneka
att vi är fria människor

och då kan vi alla leka
utan att gömma oss

och sen, och sen
kan vi leka att vi är
vuxna!

Åh vad kul det ska bli!

Kom igen Stina och Steve!
Låt oss leka tills vi bli trötta
eller tills någon annan kommer
som också vill leka
och då. . .
Oj! . . . vad vi ska ha skoj!
. . .och då!

Oj . . .oj oj oj . . .

Skepp o hoj kapten!
Låt oss låtsas vara fiskar
som nappar på piratens krok!
Jag verkar kanske inte klok, men
Oj vad skoj det ska bli!

 

 

 

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 482 gånger och applåderad av 12 personer
Publicerad 2007-11-05 14:23



Bookmark and Share


    Bodil Sandberg VIP
En alltigenom härligt fröjdelig dikt...kan man bli annat än gla!!!!!
2007-11-06

  aol
jagvill också vara med kalla mig när din röst kallar kommer jag
får jag ta med mig 4 vättar jättekul
2007-11-05

  Cris
Jaaaaa..:! jag leker gärna går det bra med en Cris Stina.. :-))
*kvitter*... tralalal.. jag tar med mig sjalar i olika färger och rockringar..
2007-11-05

  Mats Henricson
Amuserande blandning av naivism med en frisk fläkt av humor och livsglädje !!
2007-11-05

  DanSan
*****************************

Ska man ta i så ska det va rejält . . .
gnisstrande litterärt, poeters stjärnor
vänder och drejar bi om vartannat på
den litterära skumt upplysta poet-
estraden . . .

Där ordberusade hejarklackar slår
klackarna i taket och skägget i brev-
lådan!!! hahaha . . .

*APPLÅD*

*****************************
2007-11-05
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman