Varför inte?
Åhöraren - Spegeln
Verkningslösa kurer
usla trubadurer
om pseudovetenskapen
som slingrar sig i våra liv
och nej jag är inte
paranoid
Men när ingenting
fungerar är det faktiskt
inte mitt fel!
Nej! Det är inte jag
som inte kan hitta
en väg att få saker
och ting att fungera
för mig också!
och nej nej nej
insistera ej
att lösningen finns
i min inställning
Neeej! Vem var
den där fåne
som sa att allt är
som en bantnings kur
som man måste genomföra
och ej sin svaghet bönhöra!
Nähej du! Det är systemet
som det är fel på och samhället!
Samhället jag föddes i utan min
tillåtelse!
Det här funkar inte för sjutton!
Vem var det som sa till mig
att lyssna på vad jag säger
till mig själv för att förstå
vad jag behöver göra? Eh!?
Verkningslösa kurer och usla
trubadurer fyller min hjärna
med overkliga drömmar för
att dröja på mitt lidande och
få mig att drömma igen!
Nej nej nej! Nu ska jag inte titta
i spegeln mer; det enda jag ser
är bara rynkor och den där finnen
på näsan som jag inte kan klämma
för att det gör ont och den är röd!
Typiskt! Sån är min lycka!
Min lott i detta liv!
Ack och Ve! Nu ska jag titta på
nyheterna för att gnälla om någon
annan och glömma mitt eländiga
ödesdigra liv!
Helvete! *tar fjärkontroll i handen*