Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Varför inte?


Åhöraren - Spegeln



Verkningslösa kurer

usla trubadurer

om pseudovetenskapen
som slingrar sig i våra liv
och nej jag är inte
paranoid

Men när ingenting
fungerar är det faktiskt
inte mitt fel!

Nej! Det är inte jag
som inte kan hitta
en väg att få saker
och ting att fungera
för mig också!

och nej nej nej
insistera ej
att lösningen finns
i min inställning
Neeej! Vem var
den där fåne
som sa att allt är
som en bantnings kur
som man måste genomföra
och ej sin svaghet bönhöra!

Nähej du! Det är systemet
som det är fel på och samhället!
Samhället jag föddes i utan min
tillåtelse!

Det här funkar inte för sjutton!
Vem var det som sa till mig
att lyssna på vad jag säger
till mig själv för att förstå
vad jag behöver göra? Eh!?

Verkningslösa kurer och usla
trubadurer fyller min hjärna
med overkliga drömmar för
att dröja på mitt lidande och
få mig att drömma igen!

Nej nej nej! Nu ska jag inte titta
i spegeln mer; det enda jag ser
är bara rynkor och den där finnen
på näsan som jag inte kan klämma
för att det gör ont och den är röd!
Typiskt! Sån är min lycka!
Min lott i detta liv!

Ack och Ve! Nu ska jag titta på
nyheterna för att gnälla om någon
annan och glömma mitt eländiga
ödesdigra liv!

Helvete! *tar fjärkontroll i handen*




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 251 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2007-11-07 00:07



Bookmark and Share


  VITRIOL
Tja, en spegel kan man ju alltid öva sig på ett tag tills man är redo att möta åhörare som svarar. Dock kan det vara nog så bra att ibland bara få en bekräftelse på att - så här tycker och tänker jag så d så. Oavsett syftet eller avsaknad av sådant får jag en käsnla av poeten Night soul woman skulle platsa på teaterscenen lika väl som denna...
2007-11-07

  Ola Rydberg
Snygg bitsk frustration
min favoritrad
( Samhället jag föddes i utan min tillåtelse !)
2007-11-07

    Bodil Sandberg VIP
Ja du...det är väl tur att det finns speglar..där man kan utgjuta de innersta, i stunden varande känslosvallen...en mästerligt uttömmande svada!!!!!
2007-11-07

  Jan Linderoth
Jimi Hendrix sjöng: Sometimes its not so easy, specially when your only friend, talks looks acts and feels like you, and you do the same just like him.
Vet inte varför den låten dök upp? Du drar då fram det mesta ...
2007-11-07
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman