Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Älskling. . .

 

¤
Smek mitt hår
Lägg din hand
på min panna
värm mig.
¤
Låt våra blickar
mötas i denna stund.
¤
Kan du se, in i mina ögon
att jag brinner inombords?

Kan du förstå att tillsammans
kan vi brinna för alltid?

Jag, på din kropp
Du, i mitt inre sinne

Varför inte?

Ljuv är prövningen
Ljuv är kärlekens smärta

utan några" djävulska" redskap

Lägg din hand på min hand
låt oss lämna dessa tankar . . .
steg för steg, låt oss känna
befriade för var dag som går
bortom horisontens osäkra fäste
förlorade djupt i varandras
ögon.

Över slätten rinner en flod
på ängen höet samlas
och hjärtats solstrålar
kärleksfullt leker . . .
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
jag älskar dig
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 506 gånger och applåderad av 8 personer
Publicerad 2007-11-08 11:33



Bookmark and Share


  Bjarne Nordbö
En Storartad hyllning till KÄRLEKEN. Helskönt.
2007-11-08

  DanSan
******************************

Helt underbart och så skönvackra ord!
Det är så här kärleken ska vara . . .
äkta och smäktande i sin renhet!!!
Du har en underbar glöd i dina ord och
ljuva tankar vännen.

*APPLÅD och BOKMÄRKE*

******************************
2007-11-08

  Mangal VIP
Wow. Innerligt. Mjukvackertäkta.
2007-11-08

  Mats Henricson
En av kärlekens gudinnor här på sighten har visat sig igen, med ditt oefterhärmliga epos frälser, förslavar,förhäxar och förför du oss lika intensivt varje gång !!
Får jag ge dig en liten kindkyss ?
2007-11-08

  Last Word Spoken
å så vackert! Kärlek! Kärlek som värmer och lyser upp i denna sen hösten. Underbart vackert!!!
2007-11-08

  Ronny Berk
vackert ...och med känslor som leker och strålar...
2007-11-08

  Jan Linderoth
MMM Njuter! Skön text om att det aldrig finns några färdiga planer för kärlek, varken före under eller efter. Hur tråkigt skulle inte det vara?
2007-11-08
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman