Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Gnällig musikalisk monolog



Jag känner behovet för att gnälla
men det i sig strider mot min natur

Nåväl det måste finnas något sätt
att tillfredställa mitt behov utan att
strida mot min natur, dvs. att söka
finna konstruktiva lösningar istället
för, förlamande oproduktivt gnällande
som leder ingenvart och får en att må
ännu värre i träsket man har hamnat i

- frivilligt eller icke.

Jag menar . . .
nu gnäller jag en smula och
det värsta är att jag kan
höra mig själv!

Oj! Vad jobbig jag låter!

- Nu vet jag. . .
Ska summera mitt klagomål
i ett påstående!

- Det gör ont samt att
det kommer att ta 3 månader
innan benbrottet läker!!!

Det gör ont!!!
Det gör ont? Ja!
Det gör ont!

Men om man vänder på saken:
Ont det gör ont tra la la la la la
Aaah! Nu känns det bättre!
Julen kommer snart . . .

- Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna
det är mörkt nu med det
blir ljusare igeeeen
tra la la lalaaa. . .  aj aj aj . . .

Det är natt nu och jag kan
inte se månen . . .
Jag vill ha en egen måne
som jag kan sitta på
trala la la lalalalaaaa

Hmmm . . .
Nu känns det bättre! Men . . .
Aj ajajaj!!!!

Ont det gör ont tra lalalala
men en drömmare ska jag alltid förbli !!!

- Imorgon imorgon
det är en annan dag
och kanske ja, kanske det ska
göra mindre ont då!

Låt allt bli en del av tiden
avtryck som vemodigt
lämnas i detta blad . . .
tra la la la och vet du vad?

Kanske imorgon ja kanske
imorgon kommer det att bli en
 gooodmorgon med
solsken och fågelsång
och barnen som utanför
springandes leker, förgyller
dagen ännu en gång.

Ajajajajaj ush vad det kliar!!!

 

 

 

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 313 gånger och applåderad av 10 personer
Publicerad 2007-12-02 00:04



Bookmark and Share


  Ola Rydberg
Fy fanken lider med dig
gnäll på om det lättar

du bjuder ju på
underhållning samtidigt
2007-12-02

  Jan Linderoth
Det är en verklig njutning när de klipper bort gipsen!!
Måla tomtar och änglar på det, det får dig nog att gnälla lite mindre. Å andra sidan du får tycksyndom från mig...
2007-12-02

  DanSan
*****************************

Ajajaj och oj oj oj oj och så sjunger
vi en schlager . . .
underbart spetsfundigt sammanvävt!

*APPLÅD*

*****************************
2007-12-02

  Just Emotions
stark text som gillas*
2007-12-02

  aol
skål tamme fan så igenkännande en så fint skriven dikt om hur
man känner jagets ont gillas
2007-12-02

  Maria Zena Viklund
men fina du du är värd att gnälla....minst tre minuter om dagen råder jag dig till! kramar och skickar lite kärleksduster och hoppas det hjälper lite!
2007-12-02
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman