Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
http://www.youtube.com/watch?v=vQVeaIHWWck


Låt det regna





.
Smattrande regndroppar

.

Det regnar idag och
jag kan gråta lite till
även om jag är ute

bland människor

.
Bilar och blöta, röda ljus
.

Alla passerar hastigt förbi

varandra, vad gör det
om en vattendroppe eller två
faller från mina ögon?


.
Däckspår i vattnet
.

Det regnar och blåser idag
och jag behöver inte svara

varför jag gråter.

.
Tårarna brinner
.
          .
.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 




Fri vers av Night Soul Woman
Läst 576 gånger och applåderad av 14 personer
Publicerad 2008-11-18 12:29



Bookmark and Share


  Lejonhjärtas poesi
Efter regn och stormar kommer gärna lugn och solsken där det spirar igen. Efter sorg och tårar kommer lyckan gärna tillbaka även om vägen tillbaka kan vara kantad av många hinder, god tur på färden och låt tårarna brinna de behöver komma ut.
2008-11-22

  **AnneLiten**
Ja, vad gör det om en vattendroppe eller två faller ibland är det skönt att få gråta
2008-11-20

  JNI
vilken härlig mix med orden!

du skriver som vanligt med underbar blandning och gör orden till konstverk !
2008-11-18

  Jan Linderoth
Jag gillar regn, gillar din dikt, men även tårarna är viktiga. Även de som är komouflerade till regn. "Bilspår i vatten" Kan höra ljudet, ett stilla väsande.
2008-11-18

  Ilona _L
Mmmm... I´m there... with you!
Tröste kram!
2008-11-18

  Mangal VIP
Så vackert. Talande om våra behov av att gråta. Och om regnets befrielse.
2008-11-18

  Larz Gustafsson VIP
Tröstkram till dig, Nightie!

Ja, låt det regna!!
2008-11-18

  DanSan
****************************

Sorgeögon längs vägen . . .
Du fångar det bra vännen . . .

*APPLÅDER*

****************************
2008-11-18
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman