Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En scen från en oskriven pjäs


I tårarnas dimma skingras . . .





Kärleken . . . är det du? Visst minns du mig, det är bara jag som inte känner igen dig . . . Du kallar dig kärlek eller hur? Visst gör du det . . . kom med mig, men anta en ny form. Bli en gammal sjöman och sätt dig här, bredvid mig på tavernans balkong med havsutsikt. Låt oss dricka rött vin, höj ditt glas. Skål! Aah havsbrisen och sältans doft i luften, vad mer kan man begära? Skål! Säg ingenting och låt mig prata lite till, ja. Tystnadens kärlek. Längtan efter en hamn. Jag skulle vilja höra en sång sjungen på ett främmande språk och bara medkännandes nicka . . . ja. Du. kärleken. och du är bara en illusion som kommer att försvinna så fort jag slutar prata. Så är det! Skål! Drick upp. Nu ska jag i tystnaden dricka min sista klunk  . . .

 

 

 




 

 




Prosa (Novell) av Night Soul Woman
Läst 400 gånger och applåderad av 12 personer
Publicerad 2008-12-10 20:08



Bookmark and Share


  JNI
Helt sjukt underbart !!

hahaha.. jaa, Skål ! :D
det var såå härligt skrivet o jag lyser upp med vinglaset och kan bara instämma ;-D

underbart !
2008-12-11

    Bim
..ja,-varför skulle inte kärleken kunna vara en sjöman,-men vem annan än du skulle komma på det,-så fint så fint!
2008-12-11

  Peter Matsa
Vilken härlig strof ... ett dryckeslag med kärleken, som två gamla vänner. Skön! Dubbelbottnad...
2008-12-11

  Larz Gustafsson VIP
Önskan om att kärleken skall anta en gammal sjömans skepnad. Suveränt!
2008-12-10
  > Nästa text
< Föregående

Night Soul Woman
Night Soul Woman